POLITYKA
PRYWATNOŚCI/POLITYKA COOKIES
I. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem Państwa danych osobowych jest Przedsiębiorca Pan Marcin Giedz,
prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: Marcin Giedz, ul. Kolendrowa
28/2, 05-077 Warszawa, NIP: 5632117331. Adres poczty elektronicznej: winnica@giedz.pl (zwany dalej jako: „Administrator“).
II. CELE I PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
1. Obsługa Serwisu i korzystanie z jego funkcjonalności
Dane osobowe Użytkowników, w
tym dane zbierane automatycznie (adres IP, identyfikatory, dane pozyskiwane za
pośrednictwem plików cookies lub podobnych technologii), są przetwarzane:
a) w celu świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym
wyświetlania treści i udostępniania formularzy – art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
b) w celu obsługi zamówień realizowanych bez rejestracji –
art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
c) w celu obsługi reklamacji oraz zgłoszeń Użytkowników –
art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
d) w celach statystycznych, analitycznych i raportowych –
art. 6 ust. 1 lit. f RODO (uzasadniony interes Administratora: poprawa jakości
usług i dostosowanie ich do potrzeb Użytkowników);
e) w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed
roszczeniami – art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
f) w celach marketingowych Administratora lub podmiotów
trzecich (w tym reklama kontekstowa) – art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
g) w celu prowadzenia działań marketingu bezpośredniego lub
reklamy behawioralnej (profilowanej) – art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda
Użytkownika).
2. Rejestracja konta w Serwisie
Dane osobowe Użytkowników, którzy zakładają konto w
Serwisie, są przetwarzane:
a) w celu założenia i obsługi konta – art. 6 ust. 1 lit. b
RODO;
b) w zakresie danych dodatkowych podanych dobrowolnie –
art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda);
c) w celach statystycznych i analitycznych – art. 6 ust. 1
lit. f RODO;
d) w celach marketingowych (np. reklama kontekstowa,
newsletter) – art. 6 ust. 1 lit. f lub a RODO, w zależności od charakteru
działań;
e) w celu dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi – art.
6 ust. 1 lit. f RODO.
3. Realizacja zamówień
Dane osobowe są przetwarzane:
a) w celu przyjęcia i realizacji zamówienia – art. 6 ust. 1
lit. b RODO;
b) w celu wypełnienia obowiązków prawnych, w szczególności
z zakresu podatków i rachunkowości – art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z ustawą o
rachunkowości i przepisami podatkowymi;
c) w celach analitycznych, statystycznych i zakupowych –
art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
d) w celu prowadzenia badań satysfakcji klienta – art. 6
ust. 1 lit. f RODO;
e) w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed
roszczeniami – art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
4. Newsletter i komunikacja marketingowa drogą
elektroniczną
Dane osobowe (w szczególności adres e-mail) są
przetwarzane:
a) w celu przesyłania informacji handlowych i
marketingowych dotyczących produktów, usług, promocji lub nowości – na
podstawie zgody Użytkownika, tj. art. 6 ust. 1 lit. a RODO, oraz na podstawie:
·
art.
10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
·
art.
172 ust. 1 ustawy Prawo telekomunikacyjne;
b) w celu prowadzenia analiz skuteczności kampanii
marketingowych – art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
Zgoda na otrzymywanie newslettera może zostać w każdej
chwili cofnięta, bez wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano przed
jej cofnięciem.
5. Prowadzenie profili w mediach
społecznościowych
Administrator prowadzi profile
w mediach społecznościowych, w tym na Facebooku, Instagramie, Youtube. Dane
osób odwiedzających te profile (np. nazwa konta, komentarze, polubienia) są
przetwarzane:
a) w celu umożliwienia aktywności Użytkowników na profilach
i prowadzenia komunikacji – art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
b) w celu promowania usług, produktów oraz marki
Administratora – art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
c) w celach statystycznych i analitycznych – art. 6 ust. 1
lit. f RODO;
d) w celu dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – art.
6 ust. 1 lit. f RODO.
W przypadku Facebooka dane są
przetwarzane również na zasadzie współadministrowania danymi osobowymi z Meta
Platforms Ireland Ltd. Szczegóły: https://www.facebook.com/privacy/policy/
6. Kontakt z Użytkownikiem
Dane osobowe są przetwarzane:
a) w celu prowadzenia komunikacji i udzielania odpowiedzi
na zapytania – art. 6 ust. 1 lit. f RODO (uzasadniony interes Administratora);
b) jeżeli kontakt dotyczy działań zmierzających do zawarcia
umowy – art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
7. Zawieranie i realizacja umów z
kontrahentami/instytucjami
Administrator przetwarza dane osobowe osób reprezentujących
kontrahentów w celu:
a) zawarcia i realizacji umowy – art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
a w zakresie weryfikacji uprawnienia do reprezentacji – art. 6 ust. 1 lit. c
RODO;
b) obsługi reklamacji i zgłoszeń – art. 6 ust. 1 lit. b i f
RODO;
c) wypełniania obowiązków podatkowo-księgowych – art. 6
ust. 1 lit. c RODO.
8. Dane personelu kontrahentów
Dane osób działających w imieniu kontrahenta (np. osoby
kontaktowe, realizujące zlecenie) są przetwarzane:
a) w celu prawidłowej realizacji umowy – art. 6 ust. 1 lit.
f RODO;
b) w celach reklamacyjnych i dochodzenia roszczeń – art. 6
ust. 1 lit. f RODO;
c) w celach podatkowych i księgowych – art. 6 ust. 1 lit. c
RODO.
III. PRAWA PRZYSŁUGUJĄCE UŻYTKOWNIKOWI
1.
Prawo dostępu do danych – Użytkownik
ma prawo w każdej chwili zażądać od Administratora informacji o zakresie
przetwarzania jego danych osobowych, w tym uzyskać dostęp do tych danych oraz
do informacji m.in. o celach przetwarzania, kategoriach danych, odbiorcach
danych i planowanym okresie ich przechowywania.
2.
Prawo do sprostowania danych – Użytkownik
ma prawo żądać poprawienia lub sprostowania dotyczących go danych osobowych,
jeżeli są one nieprawidłowe lub niekompletne. Użytkownik może również
samodzielnie dokonać zmian po zalogowaniu się na swoje konto w Serwisie.
3.
Prawo do cofnięcia zgody – Jeżeli
dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody, Użytkownik ma prawo w każdej
chwili ją wycofać, bez podawania przyczyny. Wycofanie zgody może dotyczyć
konkretnego celu przetwarzania (np. zgody na otrzymywanie informacji
handlowych) lub wszystkich celów, dla których zgoda została udzielona.
Cofnięcie zgody na wszystkie cele przetwarzania skutkuje usunięciem konta
Użytkownika w Serwisie wraz ze wszystkimi jego danymi osobowymi. Cofnięcie
zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej
cofnięciem.
4.
Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) – Użytkownik
ma prawo żądać usunięcia swoich danych osobowych bez podawania przyczyny. W
przypadku realizacji tego prawa, konto Użytkownika oraz wszystkie zapisane i
przetwarzane dane osobowe zostaną usunięte. Usunięcie danych nie wpływa na
legalność przetwarzania, które miało miejsce przed realizacją żądania.
5.
Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych – Użytkownik
ma prawo w każdej chwili wnieść sprzeciw wobec przetwarzania swoich danych
osobowych, zarówno w zakresie całości przetwarzania, jak i tylko względem
wskazanego celu. Wniesienie skutecznego sprzeciwu może skutkować usunięciem
konta Użytkownika i wszystkich zapisanych danych osobowych, jeżeli
przetwarzanie tych danych nie będzie możliwe bez naruszenia prawa lub interesu
Administratora. Sprzeciw nie wpływa na legalność wcześniejszego przetwarzania.
6.
Prawo do ograniczenia przetwarzania danych – Użytkownik
ma prawo żądać ograniczenia przetwarzania danych osobowych, na określony czas
lub w określonym zakresie. Administrator zobowiązany jest do realizacji takiego
żądania, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przepisami prawa. Ograniczenie
przetwarzania nie wpływa na zgodność wcześniejszych działań z obowiązującym
prawem.
7.
Prawo do przenoszenia danych – Użytkownik
ma prawo żądać, aby Administrator przekazał przetwarzane dane osobowe innemu
administratorowi. W tym celu Użytkownik powinien złożyć odpowiedni wniosek,
wskazując podmiot (nazwę i adres), któremu dane mają zostać przekazane, oraz
zakres danych podlegających przekazaniu. Administrator może zażądać
potwierdzenia tożsamości, aby zapewnić bezpieczeństwo i autentyczność żądania.
Dane zostaną przekazane w formacie elektronicznym, o ile będzie to technicznie
możliwe.
8.
Prawo do informacji o działaniach podjętych w związku z
żądaniami – Administrator informuje Użytkownika o
działaniach podjętych w związku z realizacją powyższych praw, nie później niż w
terminie 1 miesiąca od otrzymania żądania. W uzasadnionych przypadkach termin
ten może zostać przedłużony o kolejne 2 miesiące, o czym Użytkownik zostanie
poinformowany.
9.
Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego –
Użytkownik ma prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych
narusza przepisy RODO.
IV. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH
1.
Dane
osobowe są przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów, dla których
zostały zebrane, w tym do wykonania umowy, wypełnienia obowiązków prawnych
ciążących na Administratorze oraz do celów archiwalnych i dowodowych
wynikających z przepisów prawa cywilnego i podatkowego.
2.
W
szczególności:
a) dane
przetwarzane w celu wykonania umowy z Użytkownikiem będą przechowywane przez
czas trwania umowy oraz przez okres przedawnienia roszczeń wynikających z tej
umowy, tj. co do zasady przez 3 lata od końca roku kalendarzowego, w którym
zakończono relacje handlowe;
b) dane
związane z realizacją obowiązków księgowych i podatkowych będą przechowywane
przez okres wymagany przepisami prawa (np. 5 lat od końca roku obrotowego, w
którym powstał obowiązek podatkowy);
c) dane
przetwarzane na podstawie zgody będą przechowywane do czasu jej cofnięcia, przy
czym cofnięcie zgody może skutkować również usunięciem konta Użytkownika oraz
powiązanych z nim danych osobowych;
d) dane
konta Użytkownika przechowywane są do czasu jego usunięcia – z inicjatywy
Użytkownika (poprzez żądanie, sprzeciw, cofnięcie zgody) lub z inicjatywy
Administratora (np. z powodu braku aktywności);
e) dane
przetwarzane w celach marketingowych (np. newsletter) będą przechowywane do
momentu wycofania zgody lub zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania w tym
celu.
3.
Administrator
może przechowywać dane przez dłuższy okres, jeśli jest to niezbędne do obrony
przed roszczeniami lub ich dochodzenia – do momentu przedawnienia potencjalnych
roszczeń.
4.
Po
upływie wskazanych okresów dane osobowe zostaną usunięte lub zanonimizowane, o
ile dalsze ich przechowywanie nie będzie uzasadnione inną podstawą prawną.
V. UDOSTĘPNIANIE DANYCH OSOBOWYCH
1.
Administrator
może udostępniać dane osobowe Użytkowników podmiotom zewnętrznym
współpracującym z Administratorem, wyłącznie w zakresie niezbędnym do
realizacji celów określonych w niniejszej Polityce Prywatności oraz w związku z
realizacją usług świadczonych za pośrednictwem Serwisu.
2.
Dane
osobowe mogą być udostępniane w szczególności następującym kategoriom
odbiorców:
a) firmom
kurierskim i logistycznym, w celu dostarczenia zamówionych towarów,
b) podmiotom
świadczącym usługi księgowe i rachunkowe,
c) kancelariom
prawnym, w celu dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi,
d) dostawcom
usług IT, hostingu i infrastruktury technicznej,
e) operatorom
systemów mailingowych i marketingowych – w przypadku Użytkowników, którzy
wyrazili zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.
3.
Użytkownik
może skorzystać z płatności internetowych realizowanych za pośrednictwem
zewnętrznego dostawcy usług płatniczych – PayU S.A. W celu umożliwienia
przeprowadzenia transakcji, Administrator może udostępnić temu podmiotowi niezbędne
dane osobowe Użytkownika. PayU S.A. działa jako niezależny administrator danych
i przetwarza je zgodnie z własną polityką prywatności.
4.
Dane
osobowe Użytkowników nie są udostępniane osobom trzecim w celach marketingowych
tych podmiotów, chyba że Użytkownik wyraził na to wyraźną i odrębną zgodę.
5.
Dane
osobowe Użytkowników co do zasady nie są przekazywane poza Europejski Obszar
Gospodarczy (EOG). W przypadku, gdy przekazanie danych poza EOG okaże się
niezbędne (np. w związku z korzystaniem z usług dostawców mających siedzibę
poza EOG), Administrator zapewni, że przekazanie to nastąpi zgodnie z
obowiązującymi przepisami, w szczególności na podstawie odpowiednich
mechanizmów zabezpieczających, takich jak standardowe klauzule umowne przyjęte
przez Komisję Europejską.
6.
Niniejsza
Polityka Prywatności została sporządzona w oparciu o art. 13 ust. 1 i 2
Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO).
VI. PLIKI COOKIES I PODOBNE
TECHNOLOGIE
1.
Strona
internetowa https://giedz.pl/ wykorzystuje
pliki cookies oraz podobne technologie, aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie
Serwisu, analizować ruch na stronie oraz prowadzić działania marketingowe i
reklamowe, w tym marketing bezpośredni.
2.
Użytkownik
może zarządzać plikami cookies za pomocą paska zgody na cookies, który pojawia
się przy pierwszej wizycie w Serwisie, jak również poprzez zmianę ustawień w
swojej przeglądarce internetowej.
3.
Pliki
cookies mogą być wykorzystywane w szczególności do zapamiętywania preferencji
Użytkownika, celów analitycznych i statystycznych, obsługi funkcjonalności
strony, prowadzenia kampanii marketingowych i reklamowych.
4.
Użytkownik
ma możliwość kontrolowania i/lub usuwania plików cookies według własnego
uznania. Może usunąć wszystkie pliki cookies zapisane na urządzeniu,
skonfigurować przeglądarkę internetową w sposób uniemożliwiający ich
automatyczne zapisywanie, a także cofnąć lub zmienić zgodę na cookies w pasku
zgody widocznym na stronie. Wyłączenie obsługi cookies może jednak spowodować,
że niektóre funkcjonalności Serwisu przestaną działać prawidłowo.
Google
Analytics
Ta usługa Google Inc., to
narzędzie analityczne, które przechowuje informacje w plikach cookie w celu
generowania statystyk dotyczących ruchu do naszego Serwisu. Ta funkcja nie jest
niezbędna do przeglądania i służy do monitorowania wydajności witryny i jej
ulepszania. Korzystając z Google Analytics, nie przetwarzamy żadnych danych
osobowych ani innych identyfikatorów przydatnych do pośredniej identyfikacji
(np. Adresu IP) osób, których dane dotyczą. Nie oznacza to jednak, że Państwa
dane osobowe nie są przetwarzane przez Google Inc., administratora danych
Google Analytics. Głównym ciasteczkiem używanym przez Google Analytics jest
plik _ga. Więcej informacji na temat rodzajów plików cookie używanych przez
Google Inc. można znaleźć tutaj:
https://policies.google.com/technologies/types?hl=pl
Oprócz raportowania statystyk
Użytkowania naszego Serwisu, Google Analytics, wraz z niektórymi reklamowymi plikami cookie, może służyć do wyświetlania bardziej
trafnych reklam od Google Inc. (na podstawie historii wyszukiwania i historii
aktywności na naszej stronie internetowej), a także do mierzenia interakcje z
reklamami displayowymi od Google Inc. Google Analytics wykorzystuje również
pliki cookies na naszej stronie internetowej w celu analizy Państwa zachowania,
które są przechowywane na urządzeniu końcowym użytkownika (komputer, tablet,
smartfon). Google anonimizuje część adresu IP użytkownika końcowego naszego
Serwisu, gdy tylko zostanie ona zebrana, zwiększając w ten sposób Państwa
prywatność. Google Inc. wykorzystuje informacje zebrane podczas korzystania ze
strony internetowej w celu oceny korzystania z naszej strony internetowej,
dostarczania nam raportów aktywności na stronie internetowej oraz świadczenia
innych usług związanych z korzystaniem z naszej strony internetowej i
korzystania z Internetu.
Przetwarzaniu danych przez
Google Analytics można zapobiec, odpowiednio konfigurując przeglądarkę
internetową, w której można zainstalować wtyczkę do przeglądarki (dostępną pod
następującym linkiem): https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl.
Kliknięcie tego linku spowoduje zapisanie pliku cookies rezygnacji w
przeglądarce, co uniemożliwi dostęp do danych w przyszłości podczas odwiedzania
naszego Serwisu. Aby uzyskać więcej informacji na temat przetwarzania danych
osobowych przez Google Inc. podczas korzystania z Google Analytics, możecie
Państwo zapoznać się z ich polityką prywatności dostępną pod adresem:
https://policies.google.com/technologies/partner-sites?hl=pl
Google
Ads (cookies)
Google Ads wykorzystuje
technologię „cookies”, czyli plików tekstowych umieszczanych na Twoim
urządzeniu, w celu umożliwienia oceny poprawności i skuteczności prowadzonej
działalności reklamowej z wykorzystaniem sieci AdW.
Google gromadzi na swoich
serwerach dane pozyskane z umieszczania na urządzeniach plików cookies i
korzysta z tych informacji w celu tworzenia raportów i świadczenia innych usług
związanych z ruchem i korzystaniem z internetu.
Google może również
przekazywać te informacje osobom trzecim, jeżeli będzie zobowiązana to uczynić
na podstawie przepisów prawa lub w przypadku, gdy osoby te przetwarzają takie
informacje w imieniu Google.
Dane te nie są nigdy łączone z
danymi podanymi, o których mowa w III części i stanowią jedynie materiał do
analizy statystycznej i mechanizmów korygowania błędów systemowych.
Jeżeli nie zgadzasz się na
umieszczanie na swoim urządzeniu plików cookies może zablokować ich
umieszczenie odpowiednio konfigurując swoja przeglądarkę internetową.
Informacje jak to zrobić znajdziesz w plikach pomocy swojej przeglądarki
internetowej. Niestety w przypadku zablokowania plików cookies Google nie
możemy zagwarantować poprawnego działania strony internetowej.
Jeżeli zgadzasz się na
umieszczanie na swoim urządzeniu plików cookies Google, ale po zakończeniu
odwiedzin w https://giedz.pl/ chciałbyś je skasować, możesz to zrobić bez
ryzyka a informację o tym jak to zrobić znajdziesz w plikach pomocy swojej
przeglądarki internetowej.
Jak wyłączyć pliki cookie w
przeglądarce?
- Przeglądarka
Opera - Przeglądarka
Firefox - Przeglądarka
Chrome - Przeglądarka
Internet Explorer - Przeglądarka Safari
Jak wyłączyć pliki cookie w
urządzeniach mobilnych?
VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1.
Niniejsza
Polityka Prywatności ma charakter informacyjny i służy realizacji obowiązków
wynikających z art. 13 oraz 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE) 2016/679 (RODO).
2.
Administrator
zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Polityce Prywatności, w
szczególności w przypadku:
a) zmiany
przepisów prawa dotyczących ochrony danych osobowych,
b) zmian
technologicznych wpływających na przetwarzanie danych,
c) wprowadzenia
nowych usług lub funkcjonalności w Serwisie.
3.
Wszelkie
zmiany Polityki Prywatności będą publikowane na stronie internetowej https://giedz.pl/, a w
przypadku zmian istotnych – Użytkownicy zostaną o nich poinformowani za
pośrednictwem środków komunikacji, które zostały udostępnione Administratorowi
(np. e-mail).
4.
W
sprawach nieuregulowanych niniejszą Polityką Prywatności zastosowanie mają
przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności RODO oraz ustawy z
dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną i ustawy z dnia
16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne.
5.
Polityka
obowiązuje od dnia 22 kwietnia 2025 r.
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Niniejsza polityka prywatności i przetwarzania Danych Osobowych Sklepu Internetowego ma charakter informacyjny, co oznacza że nie jest ona źródłem obowiązków dla Usługobiorców lub Klientów Sklepu Internetowego.
1.2. Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Sklepu Internetowego jest Marcin Giedz, ul. Kolendrowa 28/2, 05-077 Warszawa, NIP: 5632117331. Adres poczty elektronicznej: winnica@giedz.pl, zwany dalej „Administratorem” i będący jednocześnie Usługodawcą Sklepu Internetowego i Sprzedawcą.
1.3. Dane osobowe Usługobiorcy i Klienta są przetwarzane zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz.U. 1997 Nr 133, poz. 883 ze zm.) (zwana dalej: Ustawą o ochronie danych osobowych) oraz ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Od dnia 25 maja 2018 przetwarzamy Dane Osobowe w oparciu o Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO).
1.4. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, że zbierane przez niego dane są przetwarzane zgodnie z prawem; zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami; merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane oraz przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
1.5. Wszelkie słowa, wyrażenia i akronimy występujące na niniejszej stronie i rozpoczynające się dużą literą (np. Sprzedawca, Sklep Internetowy, Usługa Elektroniczna) należy rozumieć zgodnie z ich definicją zawartą w Regulaminie Sklepu Internetowego dostępnym na stronach Sklepu Internetowego.
2. CEL I ZAKRES ZBIERANIA DANYCH ORAZ ODBIORCY DANYCH
2.1. Każdorazowo cel, zakres oraz odbiorcy danych przetwarzanych przez Administratora wynika z działań podejmowanych przez Usługobiorcę lub Klienta w Sklepie Internetowym. Przykładowo jeżeli Klient w trakcie składania Zamówienia wybierze odbiór osobisty zamiast przesyłki kurierskiej, to jego dane osobowe będą przetwarzane w celu zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży, ale nie będą już udostępniane przewoźnikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
2.2. Możliwe cele zbierania danych osobowych Usługobiorców lub Klientów przez Administratora:
2.2.1. zawarcie i realizacja Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej (np. Konto).
2.2.2. marketing bezpośredni własnych produktów lub usług Administratora.
2.2.3. wyrażenie przez Klienta opinii o zawartej Umowie Sprzedaży.
2.3. Możliwi odbiorcy danych osobowych Klientów Sklepu Internetowego:
2.3.1. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu dostawy przesyłką paletową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
2.3.2. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie Internetowym.
2.3.3. W przypadku Klienta, który zgodził się na wyrażenie opinii o zawartej Umowie Sprzedaży, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu podmiotowi obsługującemu system ankiet opiniujących zawarte Umowy Sprzedaży w Sklepie Internetowym.
2.3.4. Na potrzeby rachunkowości część danych o transakcjach jest przekazywana zewnętrzej firmie rachunkowo-księgowej.
2.4. Administrator może przetwarzać następujące dane osobowe Usługobiorców lub Klientów korzystających ze Sklepu Internetowego: imię i nazwisko; adres poczty elektronicznej; numer telefonu kontaktowego; adres dostawy (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres zamieszkania/prowadzenia działalności/siedziby (jeżeli jest inny niż adres dostawy). W wypadku Usługobiorców lub Klientów nie będących konsumentami Administrator może przetwarzać dodatkowo nazwę firmy oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP) Usługobiorcy lub Klienta.
2.5. Podanie danych osobowych, o których mowa w punkcie powyżej może być niezbędne do zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej w Sklepie Internetowym. Każdorazowo zakres wymaganych do zawarcia umowy danych wskazany jest uprzednio na stronie Sklepu Internetowego oraz w Regulaminie Sklepu Internetowego.
2.6. Dane przetwarzane na podstawie przepisów skarbowych i finansowych są przechowywane przez okres wskazany w przepisach. Dane zawartych transakcji niezarejestrowanych klientów przechowywane są maksymalnie rok. Dane transakcji klientów zarejestrowanych nie są kasowane, aby klienci mieli wgląd w historię swoich zakupów – dane takie są kasowane na życzenie klienta.
2.7 Administrator informuje Użytkowników, że powierza przetwarzanie danych osobowych następującym podmiotom:
– Winnica nad Bugiem Sp. z o.o., ul. Jana Pawła II 44, 22-175 Świerże, NIP: 5632448602, KRS: 0000973055 – w celu korzystania z systemu mailingowego, służącego do przesyłania newslettera,
– Winnica nad Bugiem Sp. z o.o., ul. Jana Pawła II 44, 22-175 Świerże, NIP: 5632448602, KRS: 0000973055: – w celach marketingowych tylko i wyłącznie na potrzeby kampanii emali, sms, social media uruchomionej lub wskazanej przez Administratora,
2.8 Współpracujemy z Google Analytics i Google Search, aby uchwycić sposób korzystania z naszej witryny i interakcji z naszą witryną za pośrednictwem behawioralnych wskaźników, map cieplnych i powtórek sesji, aby ulepszyć i sprzedać nasze produkty. Dane dotyczące korzystania z witryny są rejestry wykorzystywane za pomocą plików cookie oraz innych technologii śledzenia w celu określenia popularności produktów / usług i aktywności online. Ponadto wykorzystujemy te informacje do optymalizacji witryny, bezpieczeństwa i reklamy. Aby uzyskać więcej informacji o tym, w jaki sposób firma Google gromadzi i wykorzystuje Twoje dane, odwiedź oświadczenie o ochronie prywatności firmy Google
3. COOKIES I DANE EKSPLOATACYJNE
3.1. Pliki Cookies (ciasteczka) są to niewielkie informacje tekstowe w postaci plików tekstowych, wysyłane przez serwer i zapisywane po stronie osoby odwiedzającej stronę Sklepu Internetowego (np. na dysku twardym komputera, laptopa, czy też na karcie pamięci smartfona – w zależności z jakiego urządzenia korzysta odwiedzający nasz Sklep Internetowy). Szczegółowe informacje dot. plików Cookies, a także historię ich powstania można znaleźć m.in. tutaj: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ciasteczko.
3.2. Administrator może przetwarzać dane zawarte w plikach Cookies podczas korzystania przez odwiedzających ze strony Sklepu Internetowego w następujących celach:
3.2.1. identyfikacji Usługobiorców jako zalogowanych w Sklepie Internetowym i pokazywania, że są zalogowani;
3.2.2. zapamiętywania Produktów dodanych do koszyka w celu złożenia Zamówienia;
3.2.3. zapamiętywania danych z wypełnianych Formularzy Zamówienia, ankiet lub danych logowania do Sklepu Internetowego;
3.2.4. dostosowywania zawartości strony Sklepu Internetowego do indywidualnych preferencji Usługobiorcy (np. dotyczących kolorów, rozmiaru czcionki, układu strony) oraz optymalizacji korzystania ze stron Sklepu Internetowego;
3.2.5. prowadzenia anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania ze strony Sklepu Internetowego.
3.3. Standardowo większość przeglądarek internetowych dostępnych na rynku domyślnie akceptuje zapisywanie plików Cookies. Każdy ma możliwość określenia warunków korzystania z plików Cookies za pomocą ustawień własnej przeglądarki internetowej. Oznacza to, że można np. częściowo ograniczyć (np. czasowo) lub całkowicie wyłączyć możliwość zapisywania plików Cookies – w tym ostatnim wypadku jednak może to mieć wpływ na niektóre funkcjonalności Sklepu Internetowego (przykładowo niemożliwym może okazać się przejście ścieżki Zamówienia poprzez Formularz Zamówienia z uwagi na niezapamiętywanie Produktów w koszyku podczas kolejnych kroków składania Zamówienia).
3.4. Ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies są istotne z punktu widzenia zgody na korzystanie z plików Cookies przez nasz Sklep Internetowy – zgodnie z przepisami taka zgoda może być również wyrażona poprzez ustawienia przeglądarki internetowej. W braku wyrażenia takiej zgody należy odpowiednio zmienić ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies.
3.5. Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików Cookies oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w dziale pomocy przeglądarki internetowej oraz na poniższych stronach (wystarczy kliknąć w dany link):
-
- w przeglądarce Chrome
- w przeglądarce Firefox
- w przęglądarce Internet Explorer
- w przeglądarce Opera
- w przeglądarce Safari
3.6. Administrator przetwarza również zanonimizowane dane eksploatacyjne związane z korzystaniem ze Sklepu Internetowego (adres IP, domena) do generowania statystyk pomocnych w administrowaniu Sklepem Internetowym. Dane te mają charakter zbiorczy i anonimowy, tj. nie zawierają cech identyfikujących osoby odwiedzające stronę Sklepu Internetowego. Dane te nie są ujawniane osobom trzecim.
4. PODSTAWA PRZETWARZANIA DANYCH
4.1. Podanie danych osobowych przez Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w na stronie Sklepu Internetowego oraz w Regulaminie Sklepu Internetowego danych osobowych niezbędnych do zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
4.2. Podstawą przetwarzania danych osobowych Usługobiorcy lub Klienta jest konieczność realizacji umowy, której jest stroną lub podjęcia na jego żądanie działań przed jej zawarciem. W przypadku przetwarzania danych w celu marketingu bezpośredniego własnych produktów lub usług Administratora podstawą takiego przetwarzania jest (1) uprzednia zgoda Usługobiorcy lub Klienta lub (2) wypełnienie prawnie usprawiedliwionych celów realizowanych przez Administratora (zgodnie z art. 23 ust. 4 Ustawy o ochronie danych osobowych za prawnie usprawiedliwiony cel uważa się w szczególności marketing bezpośredni własnych produktów lub usług Administratora).
4.3. W przypadku przetwarzania danych w celu wyrażenia przez Klienta opinii o zawartej Umowie Sprzedaży podstawą takiego przetwarzania jest zgoda Usługobiorcy lub Klienta.
5. PRAWO KONTROLI, DOSTĘPU DO TREŚCI SWOICH DANYCH ORAZ ICH POPRAWIANIA
5.1. Usługobiorca lub Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania.
5.2. Każdej osobie przysługuje prawo do kontroli przetwarzania danych, które jej dotyczą, zawartych w zbiorze danych Administratora, a zwłaszcza prawo do: żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane.
5.3. W przypadku udzielenia przez Usługobiorcę lub Klienta zgody na przetwarzanie danych w celu marketingu bezpośredniego własnych produktów lub usług Administratora zgoda może być odwołana w każdym czasie.
5.4. W przypadku, gdy Administrator zamierza przetwarzać lub przetwarza dane Usługobiorcy lub Klienta w celu marketingu bezpośredniego własnych produktów lub usług Administratora, osoba, której dane dotyczą uprawniona jest także do wniesienia pisemnego żądania zaprzestania przetwarzania jej danych.
5.5. W celu realizacji uprawnień, o których mowa powyżej można kontaktować się z Administratorem poprzez przesłanie stosownej wiadomości pisemnie lub pocztą elektroniczną na adres Administratora wskazany na wstępie niniejszej polityki prywatności lub info@wina.pl.
6. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
6.1. Sklep Internetowy może zawierać odnośniki do innych stron internetowych. Administrator namawia by po przejściu na inne strony, zapoznać się z polityką prywatności tam ustaloną. Niniejsza polityka prywatności dotyczy tylko niniejszego Sklepu Internetowego.
6.2. Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
6.3. Administrator odpowiednio udostępnia następujące środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną:
6.3.1. Zabezpieczenie zbioru danych przed nieuprawnionym dostępem.
6.3.2. Dostęp do Konta jedynie po podaniu indywidualnego loginu i hasła.
6.3.3. Certyfikat SSL.